اخبار

مایکروسافت کنترل‌های نورپردازی RGB را به ویندوز 11 اضافه می‌کند.

مایکروسافت کنترل‌های نورپردازی RGB را به ویندوز 11 اضافه می‌کند.

مایکروسافت کنترل‌های نورپردازی RGB را به ویندوز 11 اضافه می‌کند.

مایکروسافت به زودی پشتیبانی بومی را برای کنترل نورپردازی RGB در تجهیزات جانبی رایانه مانند ماوس و صفحه کلیدهای بازی به ویندوز 11 اضافه خواهد کرد. در نتیجه، دیگر نیازی به نصب نرم‌افزار های جانبی از سازنده دستگاه نخواهید داشت، که معمولاً در بهترین حالت دارای اشکال است و احتمالاً دارای نقص‌های امنیتی است. بدتر از آن، اگر لوازم جانبی بازی با نور RGB از چندین فروشنده دارید، گاهی اوقات برای کنترل هر دستگاه نیاز به نصب یک برنامه متفاوت خواهید داشت.

کنترل‌های نورپردازی جدید RBG در حال حاضر به عنوان یک ویژگی پنهان بیلد 25295 ویندوز 11 در کانال توسعه‌دهنده Windows Insider در حال توسعه هستند.

Albacore یکی از علاقه مندان به ویندوز برای اولین بار این ویژگی را در روز پنجشنبه کشف کرد و چندین اسکرین شات از قابلیت جدید را به اشتراک گذاشت.

آلباکور در توییتی نوشت : «تنظیمات جدید برای روشنایی دستگاه در بیلد 25295 ظاهر می‌شود . آیا این آغاز، پایان برنامه‌های گیمر RGB با کیفیت پایین است؟»

برای فعال کردن این ویژگی پنهان، می‌توانید از ابزار ViVe Albacore برای اجرای این دستورات استفاده کنید:

vivetool /enable /id:35262205
vivetool /enable /id:41355275

هنگامی که با استفاده از ViVe فعال شد، تنظیمات جدید “کنترل های نور محیط” در زیر تنظیمات > شخصی سازی > نورپردازی ظاهر می شوند.

این بخش تمام دستگاه‌های RGB متصلی را که می‌توانید کنترل کنید فهرست می‌کند، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

 

با کلیک بر روی یک دستگاه پشتیبانی شده در لیست، می توانید روشنایی، جلوه نور، سرعت افکت و رنگ نور را کنترل کنید.

جلوه های نورپردازی شامل تغییر نور RGB به رنگ ثابت، چشمک زدن، رنگین کمان یا رنگین کمان (معکوس) است.

 

پشتیبانی از نورپردازی RGB بومی ویندوز 11

شما همچنین می توانید چراغ های RGB هر دستگاه پشتیبانی شده را برای مطابقت با رنگ تاکید ویندوز پیکربندی کنید.

مایکروسافت هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که Windows 11 Insiders می‌تواند پس از نصب آخرین بیلدها، از نورپردازی RGB را پشتیبانی کند، به این معنی که هیچ تضمینی وجود ندارد که آن را در نسخه تولیدی سیستم عامل قرار دهد.

با این حال، به نظر می‌رسد تنظیمات جدید نورپردازی RGB در چرخه توسعه قرار دارند و نشان می‌دهد که احتمالاً ویژگی‌ای است که در به‌روزرسانی ویژگی‌های آینده شاهد آن خواهیم بود.

اخیراً این شرکت اعلام کرد که آزمایش پشتیبانی از چندین تب در Notepad را آغاز کرده و در نهایت یک ثبت‌کننده صفحه نمایش داخلی را از طریق ابزار Snipping Tool به ویندوز 11 اضافه کرده است.

ردموندی‌ها همچنین در حال آزمایش تخلیه حافظه هسته در Task Manager ویندوز 11 است که به طور قابل توجهی به عیب یابی باگ ها و مشکلات عملکرد کمک می کند.

 

منبع bleepingcomputer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *