اخبار

اینتل از معماری Meteor Lake رونمایی کرد: اینتل 4 خط زمانی پردازنده های موبایل را اعلام می کند!

اینتل از معماری Meteor Lake رونمایی کرد

اینتل از معماری Meteor Lake رونمایی کرد: اینتل 4 خط زمانی پردازنده های موبایل را اعلام می کند!

در جریان سخنرانی افتتاحیه در رویداد نوآوری اینتل در سن خوزه، مدیر اجرایی پت گلسینگر جزئیات زیادی را در مورد پلتفرم آینده متیورلیک معرفی کرد. Meteor Lake اینتل نشان‌دهنده آغاز عصر جدیدی برای سازنده تراشه است، زیرا این کمپانی از فراز و نشیب‌های پر هرج و مرج فرایند ساخت “اینتل 7” فاصله می‌گیرند و به عرضه پردازنده سه بعدی Foveros خود با لیتوگرافی EUV برای پلتفرم موبایل در آینده نزدیک می‌پردازند. Meteor Lake برای اولین بار از معماری چیپ‌لت‌های مجزا و تفکیک‌شده برای پردازنده‌های سطح کاربران خود استفاده می‌کند و ماهیت تراشه‌های مصرف‌کننده اینتل را در آینده تغییر می‌دهد. و به گفته اینتل، همه این تغییرات به آنها اجازه داده است تا پیشرفت های قابل توجهی را در بازار پردازنده‌های همراه به ارمغان بیاورند.

اینتل از معماری Meteor Lake رونمایی کرد

اولین CPU مبتنی بر چیپلت اینتل، عملکردهای یک CPU مدرن را به چهار بخش جداگانه تقسیم می کند: محاسبات، گرافیک، SoC، و بخش I/O. در ساختار بخش محاسباتی یک جفت هسته جدید، یک هسته P به نام Redwood Cove و یک هسته E جدید به نام Crestmont وجود دارد. هر دوی این هسته‌ها نسبت به همتایان قبلی خود برتری‌های IPC را نوید می‌دهند، اما شاید جالب‌ترین آن، نوع جدیدی از هسته الکترونیکی باشد که مستقیماً در بخش SoC تعبیه شده است، که اینتل آن را «بخش کم توان» می‌نامد. این هسته‌های الکترونیکی جدید LP با این ایده طراحی شده‌اند که بارهای کاری و فرآیندهای سبک را می‌توان از بخش محاسباتی پرقدرت‌تر برداشته و روی بخش‌های کارآمدتر و کم‌مصرف‌تر بارگذاری کرد. سایر موارد اضافه شده شامل یک واحد پردازش عصبی (NPU) است. برای اولین بار برای اینتل در بخش SoC این مورد را قرار داده‌ است و برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی روی تراشه برای حجم کاری و استنتاج طراحی شده است و راه را برای آینده هموار می‌کند.

اینتل از معماری Meteor Lake رونمایی کرد

با Meteor Lake، اینتل قصد دارد خود را در موقعیت رقابتی‌تری در بازار پردازنده‌های موبایل قرار دهد، منظور از پردازنده‌های موبایل در این مقاله پردازنده‌هایی است که اکثرا برای لپ‌تاپ‌ها و الترابوک‌ها طراحی‌می‌شوند. با پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای محاسبه در سطح هسته، بخش گرافیکی مبتنی بر Xe-LPG Arc اینتل که به دنبال تقویت قابلیت‌های گرافیکی یکپارچه است، و یک NPU را اضافه می‌کند. مزایای هوش مصنوعی Meteor Lake همچنین زمینه را برای اینتل به منظور تفکیک ماژولار فراهم می کند، با بسته بندی 3D Foveros که قرار است به ستون اصلی نقشه راه پردازنده اینتل برای آینده تبدیل شود، با فرآیند اینتل 4 که اولین حرکت خود را آغاز کرده و به عنوان یک پله برای آنچه که پایه اصلی بعدی اینتل خواهد شد عمل می کند.

اینتل از معماری Meteor Lake رونمایی کرد

انتشار این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است. سورینت دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *